wHiTe LiLiEs

Lili putih atau nama saintifiknya, Lilium candidum adalah daripada famili Liliaceae. Ia tumbuh di sepanjang kawasan Mediterranean dan Asia Barat. Ia sering ditanam sebagai tumbuhan taman dan juga boleh didapati di sekitar taman rumah-rumah desa.

Wednesday, August 12, 2009

Handphone....oh....Handphone

Salam......jumpe lagi. Kalau korang nak tau, aku baru je tukar handphone (hp). Sebelum ni, aku gune hp CHINA. Aku amik hp ni sebab yang tu je yang mampu budak tu bagi kat aku. So, aku amik je la. Kebetulan aku ade 2 sim, so berguna jgk la hp ni, dual sim phone. Sebab2 kenapa aku gune hp ni adalah aku telah kehilangan hp aku yang tersayang iaitu hp NOKIA 3230 warna merah. Hp ni memang best r walaupun kamera cume 1.3mp tapi aku dapat banyak kenangan dengan hp ni. Aku memang cukup suke dengan saiznye, designnye, dan warnanye. Skrin pun cukup besar untuk aku yang rabun jauh. Sound dia pun ok gak....tiap2 pukul 12 malam mesti aku dengar IKIM fm dengan hp ni. Dapat ketenangan dan dapat tidur cepat kalau dengar IKIM fm. Kat link ni, korang boleh la tengok full spec untuk hp ni.
http://www.gsmarena.com/nokia_3230-923.php
Hp....oh....Hp

Dan yang satu lagi hp ialah hp NOKIA 7250i warna biru macam kat bawah ni. Hp ni aku beli sebab aku suke saiz dia. Kecik je, comel lak tu macam aku....haha....Hp ni biase je, sound pun polifonik je tapi dapat dengar radio. Sudah pasti untuk dengar IKIM fm. Kat link ni, korang boleh la tengok full spec utk hp ni.
http://www.gsmarena.com/nokia_7250i-445.php
Hp....oh....Hp



Dua2 hp ni memang aku gune la mase aku blaja kat Universiti Malaysia Sabah(UMS). Satu pakai line MAXIS (017-6272412) untuk family dan satu lagi pakai line DIGI (014-3757549) untuk friends sebab diorang yang kat Sabah ni ramai gune DIGI sebab dalam hutan pun DIGI ade line lagi. Sebelum aku gune hp yg dua2 ni, kat MATRIX aku gune hp SAMSUNG sgh-x430 warna putih yang macam ni.

Hp ni memang lawa giler la mase tu. Aku beli pun sebab aku suke warna dia, putih....tp nak buat caner....ade kawan pinjam hp ni sampai patah dua jadinye. Sedih btl aku. Punye la lame aku gune, 3 tahun kot tapi bile sampai kat orang lain, hancur jadinye. Mase ni aku gune number 017-6272412 dgn number 016-6258449. Aku gune hp ni dari zaman MATRIX kat KMM kat Londang sampai la second year aku kat UMS. Uwa....memang sedih betul la apabila ketiga2 hp ni dah takde lagi kat sisi aku. Hp pun takde, number lame aku pun sume dah takde. Yang ni adalah link untuk hp ni.
http://www.gsmarena.com/samsung_x430-588.php
Hp....oh....Hp

Sejak aku abis konvo mase bulan Ogos 2008, aku gune la hp CHINA N95 tu. Hp yang menyerupai N95 tapi dual sim phone. Hahaha.....


Hp ni tak la seburuk dan seteruk yang ramai orang cakap. Walaupun hp ni takde 3G dan wifi, namun hp ni cukup berguna buat aku menghubungi sanak-saudara dan rakan taulan selama setahun sehingga la minggu lepas. Hp ni aku tukar sebab skrin dah pecah gara2 aku baling kat dinding kerana mengikut perasaan marah yang aku pendam selama ni. Takpe la....memang aku nak tukar pun hp baru sebab tak sedap lak rasenye gune hp orang yang pernah menyakiti dan menipu aku walaupun dia bagi hp ni. Sebenarnye, hp ni ok je kalau korang jage elok2. Kalau jatuh tak sengaja pun takde la jadi ape2. Tapi kalau saje2 baling memang la teruk jadinya. Macam aku la....baling je kat dinding terus pecah skrin....padan muka....Hp....oh....Hp

Sekarang ni aku gune hp SONY ERICSSON W880i warna emas.




Hp ni aku baru beli, so tak brape tau lagi samada dia ni best ke tak. Yang penting aku suke dia ni sbb dia nipis dan warna gold. Erm....hp ni ade 3G tapi takde radio. Tu part yang paling tak best sebab tak dapat dengar IKIM fm. Link yang ni adalah full spec untuk hp ni.
http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_w880-1838.php
Hp....oh....Hp

3 comments:

Laluan Seribu Impian said...

[Unknown]

assalammualaikum cik wHiTe LiLiEs

byk btl pertukaran handfon2 tu yerk...tapi rasa mcm abg tak dapat puaskan hati syg...rasa mcm gagal je utk handfon yg baru...takpelah sementara je tu nati ada rezeki abg belikan yg lain....sbb kegembiraan syg adalah kebahagiaan abg....so klu syg sedih abg tak bahagia.plg utama adalah kegembiraan syg... tapi bestkan dapat beli handfon tu...sebab duit asal pun rm350 balance duit jajan abg kasi dan duit untung forex. hem pelik kan tapi tu lah dia mmg forex boleh buat duit tapi perlu kena ngan cara yg betul.jadi jgn lah risau... mmg boleh punya...pasal butik tu kita akan buat juga.sbb klu forex je pun boring gak sbb bukan nak kena duduk sentiasa pun...cume sekarang ni je sbb fund utk forex belum byk jadi pulangan kat kita pun lom banyak.kena kerja keras dulu then baru mkn hasil...dan yg pasti hasil tu tak kan putus2. setakad itu dulu lah idea yg ada nati abg komen lagi muah i love u so much.

RAIFANA ABDULLAH said...

hye mai.aku paling ingat hp wane putih ko tuh.aku suka main game kat hp ko.hehe.ko watpe skang ha?

wHiTe LiLiEs said...

hai rai...
ko ni diam2 je
tau2 ko dah ade blog lame dah...
aku je yg baru nak mule
aku macam ni la...masih belum keje tetap lagi
hp putih tu dah takde lagi sebab orang yg aku bagi pinjam hp tu dah patahkan hp tu...geram je...tak pe la...mungkin bukan jodoh dia dgn aku lagi